VEŽBANJE PEVAČKOG GLASA - LEKCIJA I

Postoji nekoliko svrha vokalnog vežbanja, uključujući:


  • Zagrijavanje glasa
  • Produljenje vokalnog raspona
  • ‘Gornja linija’, glas horizontalno i vertikalno
  • Korištenje vokalnih tehnika kao što su povezivanje, stakato, kontrola dinamike, brza figuratitivnost, pevanje u širokim intervalima, trills pevanje, pevanje melisma i ispravljanje vokalnih grešaka.
  • Produljenje vokalnog raspona


Važan cilj u razvoju vokalne tehnike je naučiti pevati do prirodnih granica vokalnog raspona, bez nekih očitih ili ometajućih promjena u kvaliteti ili tehnici. Vokalni pedagozi pevače uče da ovaj cilj mogu postići kada svladaju koordiniranje svih fizičkih procesa koji su uključeni u pevanje (kao što su akce ždrela, održavanje daha, prilagodba rezonance i izvedba artikulace). Većina vokalnih pedagoga vjeruje u koordinaciju ovih procesa uspostavljanjem dobrih vokalnih navika i ugodnog pevanja, nakon čega dolazi polagano proširenje raspona.

Postoje tri faktora koja značajno utječu na sposobnost višeg ili nižeg pevanja:

Energetski faktor – u ovom korištenju, reč “energija” ima nekoliko konotacija. Odnosi se na ukupan odziv tela na proizvodnju zvuka. To se odnosi na dinamičnu vezu mišića koji služe za udisanje i mišića koji služe za izdisanje, poznatu kao potpora dišnog mehanizma. Također se odnosi na količinu isporučenog vazduha i pritiska na glasnice i njihovu otpornost na taj pritisak, a odnosi se na dinamičnu razinu zvuka.

Prostorni faktor – “Prostor” se odnosi na količinu prostora stvorenu kretanjem usana i pozicijom nepca i grkljana. Općenito govoreći, pevač usta treba otvoriti šire što više peva. Unutarnji prostor ili položaj nepca i grkljana mogu se proširiti opuštanjem grla. Vokalni pedagozi često opisuju taj osjećaj kao “početak zevanja”.

Dubinski faktor – u ovom korištenju, reč “dubina” ima dve konotace. Odnosi se na stvarni fizički dojam dubine u telu i u vokalnom mehanizmu, i odnosi se na mentalni koncept dubine koji se povezuje s kvalitetom tona.

McKinney kaže: “Ta tri faktora mogu se izraziti u tri osnovna pravila: (1.) Što pevač više peva, treba koristiti više energe; što pevač niže peva, treba koristiti manje energe. (2.) Što pevač više peva, treba koristiti više prostora; što pevač niže peva, treba koristiti manje prostora. (3.) Što pevač više peva, treba koristiti više dubine; što pevač niže peva, treba koristiti manje dubine.