VOKALNA TEHNIKA

Pevački gledano, kada se završi s integracijom pravilne vokalne tehnike i počne se učinkovito djelovati, sledi koordiniranje fizikalnih procesa pevanja. Četiri su fizička procesa uključena u proizvodnju vokalnog zvuka: disanje, fonacija, rezonanca i artikulacija. Ti se procesi događaju sljedećim redom:

  • Udah
  • Zvuk se pokreće u grkljanu
  • Vokalni rezonatori primaju zvuk i utječu na njega
  • Artikulatori oblikuju zvuk u prepoznatljive jedinice

Iako se ova četiri procesa tekom proučavanja često promatraju odvojeno, u praksi se stapaju u jednu koordiniranu funkciju. 

Efektan pevač ili govornik reko kad razmišlja o ovim procesima zato što su njegov um i telo tako koordinirani da osoba primjećuje samo konačnu jedinstvenu funkciju. Međutim, mnogi problemi proizlaze iz nedostatka koordinace unutar tog procesa.

Budući da je pevanje koordinirani čin, teško je raspravljati o svakom od pojedinačnih tehničkih područja i procesa, a bez njihovih odnosa sa drugim. Na primjer, fonacija dolazi do izražaja samo kada je povezana s disanjem; artikulatori utječu na rezonanciju; rezonatori utječu na glasnice; glasnice utječu na kontrolu disanja, i tako dalje. Vokalni su problemi često rezultat neispravnosti jednog dela tog koordiniranog procesa, prilikom čega se nastavnici često usredotočuju na jedno područje procesa svojih učenika, sve dok ne reše problem. Međutim, neka područja umjetnosti pevanja u tolikoj su mjeri rezultat koordiniranih funkcija da je teško o njima raspravljati na temelju tradicionalne fonace, rezonance, artikulace ili disanja.

Nakon što je učenik postao svjestan svog vokalnog fizičkog procesa kojeg čini pevanje i načina na koji procesi funkcionišu, dobiva zadatak da ih pokuša koordinirati. Neizbježno je da se učenici i nastavnici uključe u jedno tehničko područje više nego u ostala. Različiti procesi mogu napredovati različitim brzinama, što rezultira neravnotežom ili nedostakom koordinace. Područja vokalne tehnike koja najviše ovise o sposobnosti učenika da koordinira različite funkce su:

Produljenje vokalnog raspona do svog maksimalnog potencijala

Razvoj dosljedne vokalne produkce i tonske kvalitete

Razvijanje fleksibilnosti i agilnosti

Postizanje uravnoteženja vibrace